46- REACCIÓ RÀPIDA Velocitat de reacció
Tots els nens es co.loquen asseguts amb les cames rectes formant un cercle amb els peus dins. Al mig del cercle hi ha una pilota. Quan es digui un nom , l´al.ludit s´aixecarà ràpid i intentarà tocar algun company d´un fort xut. Els companys si no senten el seu nom fugiran ràpidament. Es pot fer amb puntuació o amb eliminació. Amb nens més petits es farà amb les mans i una pilota fluixa. No val xutar o tirar la pilota des de terra.
47- TALLAR FIL Persecució
N´hi ha un que para i persegueix una sola persona. Quan un altre nen s´interposa (corrent) entre el perseguidor i perseguit, es converteix en perseguit. El perseguidor canvia quan toca a algú o quan es cregui necessari.
48- SALTAR AMB RITME Velocitat/força/coordinació
És un joc de relleus. Dos equips. Els nens es col.loquen estirats panxa a terra en fila índia i a un metre l´un de l´altre. El primer d´un extrem saltarà els seus companys fent les passes entre company que se li indiquin (per exemple: tres passes, quatre…). Després es col.locarà en posició inicial de tots i sortirà el següent. Variants: 1.Més separació. 2.A peu coix, de costat, etc.. .3. Córrer amb una pilota a les mans que després ha de passar al company del relleu, etc.. .
49- LA MURALLA Velocitat/estratègia
Hi ha un camp partit en dos. Un nen (el que para) es col.loca a la línia divisòria i fa desplaçaments laterals. Els altres nens intentaran passar d´un camp a l´altre sense ser tocats pel que para. Quan el que pari toqui a algú aquest també pararà i farà amb el que ja parava una espècie de muralla de desplaçament lateral fins que tots acabin formant part de la muralla. Una variant és l´aranya que és sense formar muralla però també sobre la línia.
50- PROVOCAR PICAR DE MANS Velocitat de reacció
Hi ha una rotllana amb un nen al mig amb una pilota. El nen del mig dirà un nom d´un nen de la rotllana i li passarà la pilota ben fort amb les mans. El receptor haurà de picar de mans abans de rebre la pilota, si no ho fa pararà. Si algú pica de mans i no li toca pararà. Variant: 1.Passar-la amb els peus. En aquest cas s´ha de contar també la presició del passe.
51- «FOOT-CRANC» Resistència/força/flexibilitat
Hi ha dos equips en un terreny de joc reduït. Uns cons fan les porteries . Els dos equips es col.loquen en posició de cranc: panxa enlaire amb peus i mans a terra i el cul sense tocar a terra. No hi ha porters. En començar el joc tots estan a la seva porteria. Es deixa la pilota al mig de la pista i comença el joc. S´han de moure en posició de cranc i intentar fer gol a la porteria contrària amb el peus. En cap moment es pot tocar la pilota si es té el cul a terra. Quan la pilota va fora els límits del camp es tira dins el terreny de joc de nou.
Les porteries es poden ampliar per guanyar en més gols. Si un jugador toca la pilota mentre té el cul a terra , la pilota passa a l´ altre equip i el jugador és amonestat amb un minut fora.
52- DEU PASSADES Velocitat/estratègia
Hi ha dos equips en un espai determinat. Un equip té la pilota i se l´ha de passar amb les mans intentant fer deu passades seguides sense que la pilota caigui a terra. L´equip que no tingui la pilota ha d´intentar interceptar-la i començar de zero la puntuació dels deu passes. S´han de desmarcar amb molta rapidesa. No és permès tornar a passar la pilota a la persona que te l´ha passat. Si algú de l´altre equip toca la pilota es comença de nou la puntuació. Per aconseguir més rapidesa en el joc es pot dir que val placar (sense violència però amb força) al jugador que tingui la pilota (només). Es conten els passes en veu alta.
53- RELLEU TÚNEL Velocitat/flexibilitat
Els dos grups es col.loquen de costat sense estorbar-se i en fila índia. A uns vint metres es col.loca un nen de cada equip amb les cames obertes, recte a la fila del seu equip i de cara a l´equip. Al senyal, el primer de cada equip correrà fins arribar on hi ha el seu company amb les cames obertes, allà li passarà per sota les cames i ocuparà el lloc d´aquest amb les cames obertes. El nen que ja estava amb les cames obertes correrà uns vint metres més lluny d´on estava una vegada el seu company li hagi passat per sota les cames. La disposició serà la següent: fila índia, nen al mig a vint metres i nen al final a quaranta metres de la fila índia. És bo ficar cons orientatius. Quan el nen que estava al mig arriba a vint metres més lluny pot sortir el següent de la fila. És aconsellable que faci un senyal (mans enlaire) o digui alguna cosa (p.ex: TONA!!!). El segon passarà per sota de les cames del del mig i es quedarà al mig. El del mig correrà fins al final i quan hi arribi ja podrà sortir el següent.
L´equip que acabi abans guanya. És una competició de relleus. Variants: 1.En comptes de passar per sota les cames saltaran el del mig (poltre), li passaran per sota el cos (pont),etc.. 2. El trajecte fins al company que els toca el poden fer en diferents posicions: cuclilles, quatre grapes, posició de «cranc», etc… .
54- EL TITELLA Flexibilitat
Per perelles n´hi ha un del dos que fa de titella i l´altre és el manipulador del titella. Seguint primer les instruccions de l´entrenador el manipulador estira suaument els braços, cames,etc.. del «titella». S´intenta estirar sense forçar però si treballant els moviments articulars amples. Progressivament s´anirà estirant al titella. Es canvien els papers quan es cregui convenient.
55- CARA O CREU Velocitat de reacció
Per parelles. Un membre de cada parella està a cada costat de la línia divisòria del camp. Els d´un costat són els «cara»i els altres els «creu». Tan els uns com els altres estan asseguts a terra a un metre de la línia. A deu metres de la línia hi ha , per cada costat, una línia que han de travessar per salvar-se. El MEF es col.loca a un lloc adequat i crida en veu alta: Cara o creu. Si diu cara els que són cara hauran d´atrapar els que es fan dir creu abans que aquests arribin a la línia que els salva. Ho faran unes quantes vegades i aniran puntuant un punt per qui guanya. Només val atrapar a la pròpia parella. Les posicions de sortida poden canviar cada vegada : panxa enlaire, de genolls, etc.. . Després de cada sprint tornen caminant i així recuperen.
56- JOCS DE LLUITA I COMBAT Força/estratègia
Per parelles de semblants característiques físiques. En cap tipus de lluita val agafar-se la roba o mostrar-se violent.
-«Lluita mexicana»: Estirats a terra intentar fer tocar l´esquena del rival a terra.
-«Lluita de serps»: Desequilibrar en quadropèdia: Un està a terra aguantant-se amb mans i peus panxa terra i l´altre l´ha de fer caure, desequilibrant-lo agafant-li una cama o un braç.
-Esquena contra esquena fer força: Es fa a partir d´una línia a terra, per exemple una àrea.
-«Lluita a cuclilles»: Desequilibrar el contrari amb la mà plana colpejant. Es pot fer la variant de fer-ho amb una pilota a les mans de cadascú.
-Empènyer i resistir-s´hi: També es fa a partir d´una línia.
Cada exercici dura entre un i dos minuts per persona els que s´han de canviar de rol i uns tres m. els que no cal. Per fer aquests exercicis es demana que es treguin rellotges , cadenes i demés coses que puguin fer mal sense volguer.
-«Rodeo»: un nen que fa de cavall ha de fer caure el genet que no pot tocar de peus a terra.
-«Picar cul». Intentar picar-se el cul mentre es té una mà agafada.
-«Cul vs. Cul». Empènyer fins a una línia.
-«De bracet». Empènyer a l´altre de bracet fins a una línia.
-«L’ascensor». Abraçats un intenta aixecar a l’altre.
-«Estirar la corda». Sobre una roda o objecte cadascú (dos) s’estiren una corda per desquilibrar l’altre.
-«La Pica». Es marca un cercle a terra i dos nens entren dins agafant una mateixa pica amb força. Es tracta de fer fora del cercle el contricant.
-«Lluita per la corda». Per parelles un dels dos té una corda i la llença lluny. L’altre intentarà agafar la corda i el que l’ha tirat intentarà impedir-ho.
57- LA GUINEU , LA GALLINA I ELS POLLETS Fintes, canvis de direcció i velocitat en general.
Aquest exercici es practica amb cinc o sis jugadors. Un d´ells serà la guineu (perseguidor), un altre la gallina i els altres els pollets. La gallina i els pollets es col.loquen en fila índia agafats per la cintura amb la gallina primer. La guineu ha d´intentar tocar l´últim pollet i la gallina i els altres impedir-ho.No val deixar-se anar. La gallina no pot fer servir altra arma que el seu cos. Quan toca l´últim pollet es canvien els papers.
58- RECOLLIR L´EQUIP Resistència,velocitat de desplaçament.
Hi ha dos equips d´igual nº. És un joc de relleus. Els dos equips es col.loquen en fila índia . Davant de cada equip, a uns quinze o vint metres hi ha un con. Els primer de cada equip surt corrent, dóna la volta al con i torna al lloc de partida. Sense parar agafa de la mà un altre nen i fan el mateix. Quan tornen agafen un altre nen fins a recollir tot l´equip d´un en un. Després aniran deixant un membre de l´equip per ordre al punt de partida fins a quedar l´últim de ser recollit.
59- DEFENSAR EL CASTELL Velocitat de reacció i desplaçament,estratègia,toc i punteria.
Es marca un cercle al terra d´uns sis metres de diàmetre. Al centre s´hi col.loquen un conjunt de cons un sobre l´altre. Tres nens faran de defensors i la resta d´atacants. Ni defensors ni atacants poden entrar al cercle. Els atacants, que seran més, tenen una pilota i han de tocar el «castell»(con interior) d´un xut. Els defensors, evidentment, ho hauran d´intentar evitar. Es cronometra un temps i es para quan el «castell» és tocat. Després es canvien els papers. En un primer moment es pot fer amb la mà en comptes de xutar amb els peus.
60- PILOTA PEL PONT Punteria + flexibilitat
En rotllana i amb les cames obertes i tocant-se. Hi ha una pilota al mig que es mourà i pot anar dins de les cames d´algun nen. Els nens no poden moure les cames però si les mans per impedir que els marquin gol. Amb les mans poden colpejar la pilota però no agafar-la. Quan reben un gol perden una mà, quan en reben dos s´han de girar d´esquena amb les dues mans i quan en reben tres d´esquena amb una sola mà, quatre gols rebuts és eliminació.