121- BOMBES FORA! Agilitat i rapidesa de moviments
Dos equips. Cada equip té un terreny de joc. A cada terreny hi ha el mateix nº de pilotes de tot tipus que seran les bombes. En un temps determinat han de treure totes les bombes que tinguin al seu camp i tornar les que els arribin. Passat el temps guanya l´equip que tingui menys bombes.
122- EL RÀPID Agilitat i rapidesa de moviments
En una porteria de futbol s´hi col.loca un porter i una fila índia de nens al punt de penal. Cada nen té cinc punts. Aniran xutant a gol per ordre, qui marqui gol torna a la cua i el porter perd un punt. Quan un nen falla ha d´anar ràpidament a la porteria a ficar-s´hi de porter. És permès xutar molt ràpid encara que el porter no estigui a punt, d´aquesta manera no es distreuen i el joc és més àgil. Quan s´arriba a zero es queda eliminat. Guanya l´últim. Es pot fer amb el peu o amb la mà simulant l´handbol.
123- LA CAIXA Punteria i tècnica
Es col.loquen tots els nens en fila índia davant de la cistella de bàsquet. Tiraran tirs lliures per ordre. Si un nen encerta acumula dos punts a la cistella, si el nen següent falla es queda aquests dos punts. Si encerta el llançament acumula dos punts més que es sumaran als que ja hi ha a la «caixa»(cistella). El primer de fallar es quedarà els punts acumulats i després es tornarà a partir de zero. Si no hi ha punts acumulats i es falla no passa res. Qui arribi primer a vint punts queda eliminat. En nens més grans es pot fer rebot que dóna una segona opció de llançament i un punt per acumular. Aquest joc pot ser jugat en futbol o handbol també pel sistema de penals.
124- FRONTÓ-FUTBOL Punteria i tècnica
En una paret es xuta una pilota seguint un ordre. Qui no arribi a la paret, es passi d´una marca o toqui la pilota més d´un cop perd una «vida». Quan es perden tres vides es queda eliminat. Cal un espai força gran per poguer xutar fort.
125- CAÇA A CEGUES Oïda
Un nen amb els ulls tapats té una pilota en un espai petit ple de nens que restaran inmòbils. El caçador cec cridarà: -On sou? I els altres han de respondre: -Aquí. En aquell moment el caçador tirarà la pilota amb la intenció de tocar a algú. Els nens podran fer tres salts des del lloc on es troben per no ser tocats. Després es canvien els papers.
126- EL CEC I EL SOROLL Oïda
En un cercle gran es col.loca al mig assegut un nen que tindrà els ulls tapats, aquest serà el cec. A quatre costats seus hi haurà quatre objectes que facin soroll: xiulets, castenyoles, cascabells,… . El MEF senyalarà un nen i aquest intentarà acostar-se a un objecte i fer-lo sonar. Si el cec endevina d´on ve el nen segueix fent de cec , si falla o el nen aconsegueix fer el soroll guanya aquest i pot fer de cec.
127- HOLA QUÈ TAL? Oïda + tacte
Tots el nens van caminant amb el ulls tapats per l´espai. Quan es troben un altre nen li donen la mà i li diuen:- hola què tal? amb la veu distorsionada perquè no el reconeguin. Tots dos diran el nom del nen que es pensin que tenen davant. Guanya qui més nens encerti.
128- LES CARROSSES Tacte i orientació de l´espai
Per parelles un darrera l´altre. Un nen, el de darrera, té una corda que fa passar per sota els braços del de davant que tindrà els ulls tapats i caminarà. S´aniran desplaçant per l´espai guiant-se amb apretades de corda. Intentaran no xocar amb les altres parelles. Al cap d´una estona es canvien els papers.
129- COMPTE AMB EL QUE TREPITGES! Tacte
Un nen amb els ulls tapats es descalçarà i trepitjarà diferents objectes que haurà de reconèixer amb el tacte del peu. Si ho endevina es queda al mig si no ho endevina perd. Es pot puntuar cada objecte que endevini. Es poden fer taules de dificultat en objectes per fer una puntuació sobre els objectes endevinats.
130- CACERA EN CERCLE Punteria i rapidesa de moviments
En un cercle gran hi circulen dues pilotes toves. Al mig del cercle hi haurà un nen que intentarà no ser tocat pels del cercle. Si un nen del cercle falla el llançament es substitueix pel del mig. Si el del mig copsa una pilota té dret a un llançament, si toca a algú es salva i el tocat va al mig.
131- LA FRASE MALEÏDA Retenció de dades (memòria)
En un cercle un nen comença una frase dient una sola paraula. El del seu costat repetirà la paraula que ha dit i n´afegirà una altra i així successivament fins que algú falli. S´elimina, es puntua o es fa una penyora o prova.
132- CAÇA DE REBOT Punteria i rapidesa
És un joc de persecució amb pilota. Tothom para quan té la pilota i guanya l´últim a quedar viu, s´eliminen els tocats. Per tocar s´ha de fer rebotar un sol bot la pilota al terra abans de tocar el perseguit. També es pot fer com a variant del joc de matar conills o el joc de pilotes salvadores i matadores. Quan no es disposa de pilotes toves va bé fer el rebot per evitar que es facin mal.
133- TOUCHDOWN FUTBOL Rapidesa, estratègia i presició
En un camp de futbol es marquen dues zones a cada extrem que poden ser les àrees per exemple. Aquestes zones són les zones de MARCA. Per marcar gol (touchdown) només cal que un jugador toqui la pilota amb els peus o una altra part legal en el futbol dins de la zona de marca d´atac respecte la seva zona de marca. A part d´aquesta peculiaritat semblant al Futbol Americà la resta del joc és igual que el futbol. Aquest joc també es pot jugar amb les mans (handbol) i amb la norma que val placar a qui tingui la pilota per potenciar la rapidesa.
134- PASSE RÀPID Presició i rapidesa
Dos equips. Hi ha dues zones de marca en una pista. Quan un equip té la pilota ha d´intentar anar a la zona de marca fent passades llargues. Quan un jugador que té la pilota és tocat queda eliminat i ha d´anar a una zona de morts. Quan l´equip contrari intercepta la pilota, els morts poden tornar a jugar però en aquesta ocasió defensant.
135- DEFENSAR LA CASA Estratègia i habilitat general
Hi ha dos equips. Un equip es col.loca al voltant de l´àrea de handbol i l´altre fora. Mitjançant moviments ràpids els de fora intentaran entrar a l`àrea. Cada nen que entri obtindrà un punt pel seu equip.